JSメモ(1)基本概念

10073 ワード

1.co.nsole.logsの使い方、この新米、例えば私はコンサートが見つけられないかもしれません.細心の注意を払って、ブラウザの下のタブの中で、下記のテスト(ps:firebugを使う)を行います.
<script>

var me = 'Felix'

console.log('hello word',me,",haha");

</script>
出力結果:ハローワークFelix、hahaha
// Anything following double slashes is an English-language comment.

// Read the comments carefully: they explain the JavaScript code.

// variable is a symbolic name for a value.

// Variables are declared with the var keyword:

var x;                     // Declare a variable named x.

// Values can be assigned to variables with an = sign

x = 0;                     // Now the variable x has the value 0

x                          // => 0: A variable evaluates to its value.

// JavaScript supports several types of values

x = 1;                     // Numbers.

x = 0.01;                  // Just one Number type for integers and reals.

x = "hello world";         // Strings of text in quotation marks.

x = 'JavaScript';          // Single quote marks also delimit strings.

x = true;                  // Boolean values.

x = false;                 // The other Boolean value.

4    |    Chapter 1: Introduction to JavaScriptx = null;                  // Null is a special value that means "no value".

x = undefined;             // Undefined is like null.
 
注意すべき知識点:
1.変数をvarで定義し、等号で値を付けます.
2.jsサポートのタイプ:整数、実数タイプ、テキスト文字列(ダブルクォーテーションまたはシングルクォーテーションマークが使用できます)、ブールタイプ、値なしタイプ(null/undefined)タイプ.
3.オブジェクトタイプの属性、または配列の要素はすべて「.」または「」でアクセスできます.Objectタイプを初期化します.コンテンツがない場合は、空のオブジェクト(属性のないオブジェクト)を表しますが、付加価値の方法で属性を追加できます.例えば、OB.newproperty=「test」です.
4.配列タイプ、初期化は=[1,2]の類似の形で実現します.定義は一般のタイプと同じで、配列の要素の個数をpremes.lengthで取得することができます.訪問の最後の要素はpremesです.境界を越えないように注意してください.
5.オブジェクトと配列は、他のオブジェクトと配列を格納することができます.
var points = [             //       

    {x:0, y:0},             

    {x:1, y:1}

];
1 var data = {               //         

2   trial1: [[1,2], [3,4]],  //           

3   trial2: [[2,3], [4,5]]   //              

4 };
6.関数の定義とパラメータの割り当ては、function name{}形式であり、関数は変数に値を割り当てることができます.下記のコードのように:
1 var square = function(x) { // Functions are values and can be assigned to vars

2     return x*x;            // Compute the function's value

3 };                         // Semicolon marks the end of the assignment.

4 square(plus1(y))           // => 16: invoke two functions in one expression
7.私達のバー関数が対象に結合する時、私達は彼の対象の「方法」を呼びます.
1 // When functions are assigned to the properties of an object, we call

2 // them "methods".  All JavaScript objects have methods:

3 var a = [];                // Create an empty array

4 a.push(1,2,3);             // The push() method adds elements to an array

5 a.reverse();               // Another method: reverse the order of elements
8.私達は自分の方法を定義して、thisキーワードでその所在する関数領域に対応する変数を指すことができます.
points.dist = function() { // Define a method to compute distance between points

    var p1 = this[0];      // First element of array we're invoked on

    var p2 = this[1];      // Second element of the "this" object

    var a = p2.x-p1.x;     // Difference in X coordinates

    var b = p2.y-p1.y;     // Difference in Y coordinates

    return Math.sqrt(a*a + // The Pythagorean theorem

                     b*b); // Math.sqrt() computes the square root

};

points.dist()              // => 1.414: distance between our 2 points
別のオブジェクトでの実装
//        ,       point    

function Point(x,y) {      //    ,               this.x = x;            //this             

    this.y = y;            // Store function arguments as object properties

}                          // No return is necessary

// Use a constructor function with the keyword "new" to create instances

var p = new Point(1, 1);   // The geometric point (1,1)

// Define methods for Point objects by assigning them to the prototype

// object associated with the constructor function.

Point.prototype.r = function() {  

    return Math.sqrt(      // Return the square root of x² + y²

        this.x * this.x +  // This is the Point object on which the method...

        this.y * this.y    // ...is invoked.

    );

};

// Now the Point object p (and all future Point objects) inherits the method r()

p.r()                      // => 1.414...