OpenGL入門学習(一)
初日にOpenGLを勉強して、
以下のプログラムは、点、直線、円などを描くために使用されます.
勉強する本は『OpenGL入門学習』です.コードもここから
以下のプログラムは、点、直線、円などを描くために使用されます.
#include <GL/glut.h>
#include <math.h>
const int n = 20;
const GLfloat R = 0.5f;
const GLfloat Pi = 3.1415926536f;
void myDisplay(void)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
glRectf(-0.5f, -0.5f, 0.5f, 0.5f);
glFlush();
}
// The part is used to draw point.
void myDisplay1(void)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
glPointSize(5.0f);
glBegin(GL_POINTS);
glVertex2f(0.0f, 0.0f);
glVertex2f(0.5f, 0.0f);
glEnd();
glFlush();
}
//The part is used to draw lines
void myDisplay2(void)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
// The function is used to set the size of line.
glLineWidth(2.0f);
// Start the mode od stipple.
glEnable(GL_LINE_STIPPLE);
// The function is used to set the pattern of line.
glLineStipple(2,0x0F0F);
glBegin(GL_LINES);
glVertex2f(0.0f, 0.0f);
glVertex2f(0.5f, 0.0f);
glEnd();
glFlush();
}
//This part is used to draw circle.
void myDisplay3(void)
{
int i;
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
glBegin(GL_POLYGON);
for(i = 0; i < n; i++)
{
glVertex2f(R*cos(2*Pi/n*i),R*sin(2*Pi/n*i));
}
glEnd();
glFlush();
}
int main(int argc, char *argv[])
{
glutInit(&argc, argv);
glutInitDisplayMode(GLUT_RGB | GLUT_SINGLE);
glutInitWindowPosition(100,100);
glutInitWindowSize(400,400);
glutCreateWindow("The first OpenGL program");
glutDisplayFunc(&myDisplay2);
glutMainLoop();
return 0;
}
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