UIWindow

4208 ワード

UIWindow


The backdrop for your app’s user interface and the object that dispatches events to your views.
アプリケーション・ユーザー・インタフェースの背景とイベントをビューのオブジェクトに送信します.

Declaration

@MainActor class UIWindow : UIView

Overview


Windows work with your view controllers to handle events and to perform many other tasks that are fundamental to your app’s operation.
ウィンドウウィンドウは、イベントを処理したり、他の多くの基礎アプリケーションの操作を実行したりするために使用されます.
UIKit handles most window-related interactions, working with other objects as needed to implement many app behaviors.
UIKEt処理では、ウィンドウに関連するインタラクションの多くが処理されます.多くのアプリケーション操作を実現するために必要な他のオブジェクトと一緒に作業します.
You use windows only when you need to do the following:
Windowsは、次の条件が満たされている場合にのみ使用されます.
▪︎ Provide a main window to display your app’s content.
アプリケーションの内容に表示されるメインウィンドウを提供します.
▪︎ Create additional windows (as needed) to display additional content.
他のコンテンツを表示する追加のウィンドウを作成します.
Normally, Xcode provides your app's main window.
一般的に、xcodeはアプリケーションのメインウィンドウを提供します.
New iOS projects use storyboards to define the app’s views.
新しいiOSプロジェクトでは、シーケンスイメージボードを使用してアプリケーションのビューを定義します.
Storyboards require the presence of a window property on the app delegate object, which the Xcode templates automatically provide.
シーケンスイメージボードには、アプリケーション・ゲートウェイ・オブジェクトのウィンドウ・プロパティの存在が必要です.
If your app does not use storyboards, you must create this window yourself.
アプリケーションがシーケンスイメージボードを使用しない場合は、自分でこのウィンドウを作成する必要があります.
Most apps need only one window, which displays the app’s content on the device’s main screen.
ほとんどのアプリケーションには1つのウィンドウしか必要ありません.デバイスのメイン画面にアプリケーションの内容を表示するウィンドウ
Although you can create additional windows on the device’s main screen, extra windows are commonly used to display content on an external screen, as described in Displaying Content on a Connected Screen.
デバイスのメイン画面に追加のウィンドウを作成できますが、追加の画面には通常、外部画面の内容が表示されます.「表示内容」で説明したように、
他のタスクにUIWindowオブジェクトを使用することもできます.また、他のタスクにUIWindowオブジェクトを使用することもできます.
▪︎ Setting the z-axis level of your window, which affects the visibility of the window relative to other windows.
ウィンドウでz軸レベルを設定/他のウィンドウに関連するウィンドウの視野角に影響を与える
▪︎ Showing windows and making them the target of keyboard events.
ウィンドウを表示し、ウィンドウにキーボードイベントを作成するターゲット
▪︎ Converting coordinate values to and from the window’s coordinate system.
ウィンドウの座標系から座標値を変換
▪︎ Changing the root view controller of a window.
ウィンドウのルートビューコントローラを置き換える
▪︎ Changing the screen on which the window is displayed.
ウィンドウを表示する画面を置換
Windows do not have any visual appearance of their own. Instead, a window hosts one or more views, which are managed by the window's root view controller.
これらのウィンドウには自分の視覚的なイメージがありません.
このように、ウィンドウには1つ以上のビューが搭載されています.ウィンドウのルートビューコントローラから管理
You configure the root view controller in your storyboards, adding whatever views are appropriate for your interface.
You should rarely need to subclass UIWindow. The kinds of behaviors you might implement in a window can usually be implemented in a higher-level view controller more easily. One of the few times you might want to subclass is to override the becomeKey() or resignKey() methods to implement custom behaviors when a window’s key status changes. For information about how to display a window on a specific screen, see UIScreen.

Understanding Keyboard Interactions


Whereas touch events are delivered to the window where they occurred, events that do not have a relevant coordinate value are delivered to the key window. Only one window at a time can be the key window, and you can use a window’s isKeyWindow property to determine its status. Most of the time, your app’s main window is the key window, but UIKit may designate a different window as needed.
If you need to know which window is key, observe the didBecomeKeyNotification and didResignKeyNotification notifications. The system sends those notifications in response to key window changes in your app. To force a window become key, or to force a window to resign the key status, call the appropriate methods of this class.