iOSアプリケーションのライフサイクル
13版以降、app依頼キャラクターはapp deletegate、シーン依頼に分けられる
->新しいマルチウィンドウサポート機能の使用
ex)クロムを左に置き、他のアプリケーションを右に置くことができるようにする]
AppDelegate:ライフサイクルイベントの処理
AppDelegate.swiftアプリケーションが起動し、アプリケーション設定が完了すると が呼び出される.アプリケーションが表示する必要がある新しいシーンまたはヘルプを呼び出すには、アプリケーションの起動時に呼び出す必要がなく、新しいシーン、ウィンドウをインポートする必要がある場合にのみ呼び出す->シーンセッションのメソッド .シーンを削除し、プログラミングで削除すると呼び出され、 SceneDelegate:AppDelegateは、UIウィンドウに関連する部分、UI、データを画面に表示します.
->UISceneSessionなどのシーンライフサイクルイベントの作成、破壊、爆発を担当します.
SceneDelegate.swift UIsceneSessionライフサイクルから呼び出される最初の方法.アプリケーションにシーンを追加するときに呼び出される .シーンがバックグラウンドに切り替わると、iOSはシーンを削除してメモリを回収できます.これは、アプリケーションがシャットダウンまたは実行されないのではなく、セッションでシーンのみが中断され、無効になっていることを意味します. シーンWillEnterForegroundメソッドを呼び出し、画面にシーンを表示するときに を使用する準備をします.ユーザがシーンとのインタラクションを停止するときに呼び出す .シーンがバックグラウンドに入ると が呼び出される.
バージョン13以降のアプリケーションライフサイクル
リファレンス
->新しいマルチウィンドウサポート機能の使用
ex)クロムを左に置き、他のアプリケーションを右に置くことができるようにする]
AppDelegate:ライフサイクルイベントの処理
AppDelegate.swift
func application(_ application: UIApplication, didFinishLaunchingWithOptions
launchOptions: [UIApplication.LaunchOptionsKey: Any]?) -> Bool {
// Override point for customization after application launch.
return true
}
func application(_ application: UIApplication, configurationForConnecting connectingSceneSession
: UISceneSession, options: UIScene.ConnectionOptions) -> UISceneConfiguration {
// Called when a new scene session is being created.
// Use this method to select a configuration to create the new scene with.
return UISceneConfiguration(name: "Default Configuration",
sessionRole: connectingSceneSession.role)
func application(_ application: UIApplication,
didDiscardSceneSessions sceneSessions: Set<UISceneSession>) {
// Called when the user discards a scene session.
// If any sessions were discarded while the application was not running, this will be called shortly after application:didFinishLaunchingWithOptions.
// Use this method to release any resources that were specific to the discarded scenes, as they will not return.
}
->UISceneSessionなどのシーンライフサイクルイベントの作成、破壊、爆発を担当します.
SceneDelegate.swift
func scene(_ scene: UIScene, willConnectTo session: UISceneSession,
options connectionOptions: UIScene.ConnectionOptions) {
// Use this method to optionally configure and attach the UIWindow `window` to the provided UIWindowScene `scene`.
// If using a storyboard, the `window` property will automatically be initialized and attached to the scene.
// This delegate does not imply the connecting scene or session are new (see `application:configurationForConnectingSceneSession` instead).
guard let _ = (scene as? UIWindowScene) else { return }
}
func sceneDidDisconnect(_ scene: UIScene) {
// Called as the scene is being released by the system.
// This occurs shortly after the scene enters the background, or when its session is discarded.
// Release any resources associated with this scene that can be re-created the next time the scene connects.
// The scene may re-connect later, as its session was not necessarily discarded (see `application:didDiscardSceneSessions` instead).
}
func sceneDidBecomeActive(_ scene: UIScene) {
// Called when the scene has moved from an inactive state to an active state.
// Use this method to restart any tasks that were paused (or not yet started) when the scene was inactive.
}
func sceneWillResignActive(_ scene: UIScene) {
// Called when the scene will move from an active state to an inactive state.
// This may occur due to temporary interruptions (ex. an incoming phone call).
}
func sceneDidEnterBackground(_ scene: UIScene) {
// Called as the scene transitions from the foreground to the background.
// Use this method to save data, release shared resources, and store enough scene-specific state information
// to restore the scene back to its current state.
}
バージョン13以降のアプリケーションライフサイクル
リファレンス
Reference
この問題について(iOSアプリケーションのライフサイクル), 我々は、より多くの情報をここで見つけました https://velog.io/@kimjk3381/iOS-앱-생명주기テキストは自由に共有またはコピーできます。ただし、このドキュメントのURLは参考URLとして残しておいてください。
Collection and Share based on the CC Protocol